Történetek az útról 2.

2010.12.18. 12:39

 Megkóstoltam mindegyiket,de valahogy egyik sem ízlett. Rég vártam, hogy ide megérkezzek, bár mielőtt útra keltem, Apa óva intett ettől a helytől. Azt mondta sok itt a rossz ember és nagyon nagy a tömeg, elkallódhatok. Most mégis idekeveredtem, hiszen az volt a célom, hogy mindent megkóstolok. A hatalmas piactér zsúfolásig tele volt. Mindenféle népek képviseltették magukat, ki ki a maga különlegességeivel. A fűszerek illata elbódított, a kávébab melegbarna színe, a millió tengeri hal üveges tekintete, az élőállatok hangarzenálja, a drágakövek csillogása és a megannyi színes kelme ámulatba ejtett. A hatalmas embertömeg hömpölygött a sorok között, mindenki magának akart mindent. Lökdösődtek, marakodtak, kiabáltak általam nem ismert, idegen nyelveken. Engem is magával sodort a kapzsiság, mindent akartam egyszerre. Azt gondoltam, ha az összes ízt, ami a világon létezik megismerem, akkor megtalálom azt, amit keresek, hiszen létezik az az egy, az a tökéletes, ami semmihez sem fogható, amit más nem ért, hogy nekem miért az a tökéletes, csak én érzem, abban a pillanatban, hogy megízleltem. Minden nagyon finom volt. Én mégis csalódott voltam, nem kaptam meg amiért jöttem. Pedig Apa azt mondta még nagyon régen, hogy ezen a piacon minden ízt megkóstolhatok, mert itt minden van. A törökök édessége túl édes volt, az indiai fűszerektől a homlokom verejtékezett, a japánok halainak nem éreztem az ízét, a gyógyfüvek nem gyógyították sebeimet. Százszor elképzeltem, de a a valóságban más volt mint a képzeletemben.. Amikor a tömeg kiköpött, arra gondoltam, Apának igaza volt. Elkallódtam. Ahogy kiléptem a boltív alól, elém tárult a hatalmas sivatag és a végeláthatatlan homokdűnék. Tovább kellett hát mennem, a tökéletlenség ízével a számban, és a reménnyel a szívemben, hogy egyszer hazajutok. Az Emberre gondoltam, aki nem látja a csillagokat. Mindig ő járt a fejemben. Aznap éjjel, én sem láttam semmit. 

A bejegyzés trackback címe:

https://enesaszerelmeim.blog.hu/api/trackback/id/tr122523766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása